Bijna. Bijna hebben we ons laten verleiden.
We werden opgebeld door een medewerker van de ADSL-winkel. Of we wilden overstappen naar een 3-in-1 pakket van Ziggo. Daar hebben we enige tijd geleden inderdaad over zitten denken. Ik had de klantenservice een lijstje met vragen en twijfels gestuurd. Echter, nooit een antwoord gekregen. Ja, dan loop je niet meer zo hard. Maar nu, na wat heen-en-weer gevraag en geantwoord, lieten we ons toch maar overhalen. Zelfde telefoonnummer, zelfde e-mailadres, sneller internet, digitale TV. Vooruit met de geit…..
We kregen keurig netjes een bevestiging van onze bestelling. Een link om de status van de bestelling te volgen. En als extraatje een bioscoopbon ter waarde van €10,00, als alles geëffectueerd was.
De twijfels kwamen ook: de e-mail vermeldde de bevestiging van de bestelling wel, maar nergens viel te achterhalen waar ik ja op gezegd had, en wat het financiële plaatje uiteindelijk zou worden. Dat zat me niet lekker. En waarom belt zo’n ADSL-winkel, en niet Ziggo zelf? Op hun site blijkt echter dat ze zaken doen met allerlei internetaanbieders.
Vanochtend de bestelling telefonisch geannuleerd (hoefde niet per post). De beloofde bevestiging van de annulering per e-mail, die bleef echter uit. Daar moest over nagebeld worden, maar die is nu ook binnen.
Alles blijft nog bij het oude….(als het goed is)
Als men mij een aanbod voor iets fantastisch op gebied van gas, elektra, telecom, internet e.d. wil doen, vraag ik altijd om het bod schriftelijk of per e-mail te doen, zodat ik een en ander eens rustig kan beoordelen. Tot nu toe haakte de beller dan af en was dat het einde van het gesprek.