0900-1407…..Dit nummer kost 10 cent per minuut. We laten u nu een keuzemenu horen met zes alternatieven. Toets 0 voor de naamswijziging van HetNet, toets 1 voor…enzovoorts. Je kiest datgene dat voor jou van toepassing is, een 2 bijvoorbeeld. Dan krijg je: belt u voor ….. toets dan een 1, enzovoorts. Je toetst je nummer. En weer krijg je een keuzemenu. Je kiest een nummer, waarna de bandjesdame sommeert om de stekker van het modem uit het stopcontact te halen, 30 seconden te wachten, de stekker er weer in te doen, en het resultaat af te wachten. ‘Blijft u gerust wachten, één van onze medewerkers komt straks aan de lijn, voor het geval het probleem nog niet verholpen is’. Ik kon wachten tot ik een ons woog, er kwam niemand. (Dat ik de stekker van het modem niet uit het stopcontact gehaald had, omdat we geen modem hebben, spreekt voor zich.)

Uiteindelijk had ik het door (na nog tweemaal 0900-1407 gebeld te hebben): steeds de laatste keuze in het keuzemenu kiezen. Dat zijn ‘overige vragen’: 5 – 3 – 5…..meteen iemand aan de lijn. Van vlees en bloed. Dat ze de vraag niet kon beantwoorden, vond ik niet erg; ik werd nu in ieder geval naar de juiste afdeling doorverbonden.

Dat je een paar euro verder bent, voordat je erachter bent, hoe je iemand te spreken kunt krijgen, vind ik stuitend. Die computergestuurde bandjes zijn een hel…..