Het Sinterklaasfeest moet nog komen, maar bedrijven en instellingen richten hun aandacht meer op het Kerstgebeuren. Ook bij de wereldwinkel wordt aangeklopt voor het verzorgen van kerstpakketten, of eindejaarsgeschenken. Dit jaar zitten er een paar grote klappers tussen. De wereldwinkel op haar beurt, moet de artikelen weer bestellen bij de verschillende leveranciers. Want zoveel is er natuurlijk niet op voorraad.

Zo kon het gebeuren dat er vijf pallets tegelijk afgeleverd werden. Eén pallet werd ergens in de winkel gedropt, maar de andere vier stonden in gelid in de entreehal. Dat ging precies. Klanten konden nog net langs de pallets de winkel in.

We hadden de spullen op de pallet die in de winkel stond als eerste naar het voorraadmagazijn gebracht. Dat is toch altijd even sjouwen, omdat het magazijn zich niet direct achter de winkel bevindt, maar nog achter de tussenruimte waar je even een kopje koffie kunt drinken, of je boterham kunt eten, of wat dan ook. We wilden net aan de pallets die in de entreehal stonden, beginnen, toen één van de klanten zijn rugtas af deed, en vroeg waar de goederen naartoe moesten. Hij wilde wel even helpen….

Dat was meer dan welkom. Dat ‘even’ duurde toch langer dan hij zelf gepland had. Hij wilde na afloop (hij heeft tot de laatste snik alle pallets mee ontruimd) geen drankje als dank. Geen tijd, hij moest naar Tilburg-Noord….

Update van de verkeerde pintransactie: de vrouw in kwestie kwam de winkel binnen, en vroeg of wij niet iets gemerkt hadden. Jawel, onze administrateur, werd er gezegd. Zij had ook iets gemerkt, ze kwam het restant bijpinnen….

Kortom: twijfel niet aan de goedheid van de mens.